Molnigt väder

Det är alltid tråkigt när det blir en molnig dag. Det ska vara sol och värme på semestern. Men idag har det alltså varit tråkväder...och vad gör man då?

På förmiddagen körde jag ett intervallpass. Här på landet kan jag springa intervaller på en skogsväg vilket är perfekt eftersom det inte är skonsamt att springa på asfalt varje pass. AC cyklade dit och sprang sedan sina ynka 1min intervaller i 4 set. Stackarn. Men hon tyckte det kändes riktigt bra eftersom det var väldigt länge sedan (meniskoperationen) som hon sprang. :) Härligt!! Nu hoppas vi att det känns bra imorgon så att hon kan få fortsätta löpträna.

Vid 14-tiden kom några bekanta förbi. Mamma stod och bakade så vi fikade med hembakt * 3. Sirapskakor, äppel/kanelkaka och banankaka. Mums. Tyvärr orkade jag inte så mycket eftersom jag smaskat i mig blåbärssoppa och keso efter träningen. Gott var det hur som helst.

När det är ruggigt väder kan det vara så skönt att ta en eftermiddagsnap. Powernap helt enkelt. Jag la mig i sängen och somnade till en kostis. Vaknade till och var sedan härligt pigg. Mats satte mig att måla i undantagets hall. Vitt såklart. Kommer behövas flera lager, men nu är iallafall grundlagret klart.



Efter Ölandsresan kom vi hem med en ny lampa. Tyvärr fanns det inte två, så Mats och jag måste beställa en likadan lampa till andra nattduksbordet. Men titta vad fint det blev:



Ikväll ska vi fortsätta se filmen "Krigets vindar". En väldigt lång film som vi sett avsnitt av hela våren. Ska bli spännande att se hur den slutar.




Kommentarer
Postat av: AC

fina bilder!!!

2011-07-04 @ 22:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0