Fika i Kaknästornet

Söndagen har spenderats på bästa sätt. Sovmorgon - gym - lite shopping - fika i Kanästornet - storhandla på Willys - Taco till middag - Solsidan & film.

Vi var inte riktigt hundra på om vi skulle åka till Kaknäs eller inte. Det var ju faktiskt ganska dimmigt idag. Men efter lite velande bestämde vi oss ändå för att ta en fika. Det är ju riktigt mysigt att fika på eftermiddagen när solen gått ner. Då ser man ju faktiskt alla lampor i hela Stockholm! Det var väldigt länge sedan jag var uppe i Kaknäs, närmare bestämt när jag var 6-7 år gammal.



Vi tog en varsin kaffe och lite gott fikabröd. Mums!!
Det var så trevligt att sitta på den fina utsikten.

Under fikat ringde vi hem till mamma och pappa och försökte se när mamma blinkade med kökslampan....men vi såg ingenting trots att deras lägenhet ligger precis vid vattnet. Men vi gjorde iallafall ett försök. :) Haha!



Man tar enkelt buss nr 69 från Centralen och den stannar nästan precis nedanför Kaknästornet. Det kostar 40:- att åka upp i tornet. Sedan kostar ju alltid fikat sjuukt mycket - eller vad säger ni om en kokos/ananaskaka för 49:-. Ett rån skulle jag säga, men hur ofta fikar man i Kaknästornet egentligen??

Jag är så nöjd med den här dagen!


Kommentarer
Postat av: Åsa

SV: Det är verkligen en djungel, så försök hitta en bra och kunnig säljare. Tex var det en som sa att vi inte ens behövde prova skidorna när vi skulle köpa dem... Mitt skidpaket kostade ca 2500kr, men då hade jag tur och hittade ett par passande skidor på ett Outlet. Mattias betalade 4500kr för sitt paket då slängde säljaren med allt möjligt tex alla olika vallatillbehör, sportsockor mm. plus att det skulle kostat ca 6500kr, men säljaren sänkte priset med motiveringen att han ändå skulle behöva bli av med det förr eller senare. Så det varierar ju ganska mycket, sen är det väldigt utplockat i butikerna nu tyvärr.

2011-01-17 @ 07:17:07
URL: http://asalinnea.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Absolut får man lyxa till det ibland :D Kram

2011-01-22 @ 10:43:25
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0