Nordiska museet

Har haft en riktigt bra lördag, och därför känns det riktigt bra att skriva det här inlägget.



Jag och AC mötte upp Malin och Nina i Ropsten sedan åkte vi gemensamt in och åt lunch på hörnet till Biblioteks-/Mäster samuelsgatan. För min del blev det en bakad potatis med skagenröra som smakade helt ok - men kanske inte så mycket mer. Men mätt blev jag iallafall och magen blev glad :)



Mätta och belåtna begav vi oss sedan till Nordiska Museet på Djurgården. Vi har massa planer på G. Det är allt från sushikväll till weekend i Göteborg med Liseberg.

Dagens äventyr blev hur som helst lite kulturellt inslag där vi velade mellan Vasamuseet och Nordiska. Det hela slutade med att vi valde Nordiska och här kommer lite bilder.





Det fanns både tillfälliga utställningar och utställningar som i princip varit där "alltid". Det är verkligen fascinerande att se alla äldre prylar. Jämför bara dagens kameror och den kameran ovan.





Vackra dukningar från alla århundranden!


Three mupps ;) Hahaha!


AC pussar.....ähhh.....är det Arto? ;) Haha!

Det var en mycket trevlig dag! Emma A följde med på museet vilket också var väldigt trevligt! Tänk vad det klaffade tidsmässigt. Perfekt!!! Vi avslutade med en fika på Nordiska innan "tanten" ropade ut att de faktiskt stängde om 5 min. Scwoff! Så var vi ute! :)

Kvällen kommer spenderas med en lugn hemmakväll! Det är verkligen relax på schemat!!! Imorgon tar vi nya tag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0