Annorlunda på träningsfronten...

När man åker ur slutspelet blir planeringen plötsligt helt annorlunda. Helt plötsligt är det inte timingen i en jugge som är prio 1. Istället är prioriteringen egen fys och individuell utveckling handbollsmässigt. Den här veckan och endel veckor framöver kommer se väldigt annorlunda ut. Vi kommer bara köra två handbollspass i veckan men desto mer egen fys. Jag kommer själv fokusera på löpningen, och framförallt långdistanslöpning. Sedan kommer jag lägga in ett tyngre fyspass och ett som är mer inriktat på rehab. Igår körde jag, Ac och Arto långdistanslöpning och gym. På gymmet körde jag bla. enbensknäböj för mitt vänstra (fd. skadade) ben. Herregud vilken träningsvärk jag har idag. Haha! Den rumpmuskeln visste var den satt. Aotch!

På kvällens träning var det lite möte och sedan fotboll och minihandboll. Kändes skönt att bara få springa av sig och leka. Men det var bara den här träningen. Kändes bra med tanke på att det var första träningen (kollektiva) efter kvartsfinalförlusten. Ibland kan det ge mer än vad man tror. :)



Nu har jag och AC planerat vår egna fys den här veckan. Känns skönt.

Träning is the shit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0