3 dagar!!! och kräftsoppa!!!

Jaha, 3 dagar utan träning. Pinan är total. Det värsta som finns är att inte få träna. Tyvärr har jag inte blivit av med min onda hals. Turligt nog verkar det som att jag kommer slippa storförkylning. Men jag ska inte ta ut något i förskott. Vaknar faktiskt med rosafärgade ögon varje morgon :/ Men jag är iallafall påväg att bli friskus.

Det svider att laget har träningsmatch mot IVH ikväll. Matchträning är faktiskt det roligaste som finns :( Men jag vet att jag skulle bli sämre om jag började spela match, därför känns det en aning ok. En aning. Vet fortfarande inte om alla i  laget ska spela eller om det är endel spelare tillsammans med Nacka (?) Någon som vet?



Igår kväll gjorde jag en mycket god kräftsoppa. Enkel och mycket god!

Du behöver:
¤ 4 morötter
¤ 1 hönsbuljong
¤ 1 liter vatten
¤ 2 msk smör
¤ 2 msk vetemjöl
¤ En burk med Kavli kräftost
¤ 2dl creme fraiche

1. Rivmorötter och bryn i en kastrull.
2. Tillsätt mjöl, vatten och hönsbuljong.
3. Koka upp 5 min.
4. Tilsätt kräftost och creme fraiche.
4. Koka upp.

Till detta serverade jag ett jättegott filmjölksbröd. Mums mums!

Ni måste testa detta. Perfekt när man kommer hem väldigt sent men ändå vill ha något smaskigt till middag.





Kommentarer
Postat av: AC

Mer bilder Emma :)

2010-09-09 @ 11:05:12
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul att du lagt till mig. =)

Kräftsoppa har jag aldrig ätit. :P

2010-09-09 @ 13:35:23
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Den kräftsoppan ska jag prova någon dag. Har bara gjort på skal från kräftrester.

2010-09-10 @ 22:54:32
URL: http://asalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0