Bosönbesök

Imorse var jag hos sjukgymnasten på Bosön för att fortsätta kolla upp hur det går med styrkan i vänster lår. Jag var där klockan 8, och fick alltså sovmorgon  till 6.15. Tyvärr blev det väl inte fler timmars sömn då jag var tvungen att titta klart på gårdagskvällens Italien-match innan jag slöt ögonen :) Men hur som helst. Det gick bra hos Britta. Jag fick göra flera tester i maskin där man jämför styrka, power m.m. i benen. Man spändes fast i en stol, och det kändes precis som att de skulle skjuta upp mig i rymden. Haha! Lite mysko känsla. Testerna gick väl bra. Jag är fortfarande svagare i det skadade låret, vilket inte kom som någon överraskning. Jag känner det bland annat på handbollsplanen eller då jag ska köra enbenshopp. Men det kommer ta sin tid. Framförallt är jag sämre på den explosiva styrka, tex. vid hopp. Men eftersom jag inte hopptränat så mycket än utan mer koncentrerat mig på råstyrkan är det inget att hetsa upp sig för...det kommer!! Jag har hela försäsongen på mig att köra hopp och annat för benet! (Tagga tagga) Nu ska jag inte tillbaka förrän efter semesterna. Då ska vi åter igen testa styrka och power. Spännande.

Efter testerna känner jag mig verkligen totalt slut i benen. Inte nog med att gårdagens träning innehöll handboll och tungt basgym (med bla. knäböj, marklyft, frivändningar). Men jag ska inte klaga. Det är skönt att känna att man tagit ut sig. Ikväll är det dessutom ett löparlopp som ska spingas i Hagaparken, nämligen Parloppet. Jag och Mats ska springa tillsammans. ♥ Förhoppningsvis är vädret med oss ikväll klockan 18.30.

Tills dess ska jag mata på med energi. Dagens lunch: Laxpudding. Hur gott som helst!

Zzz..... 

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0