7 miljonärer

Jag tycker om svenska filmer. Men ibland tycker jag svensk film har en tendens att bli liiite "barnslig" trots att genren ska vara skräck/thriller etc. Det blir liksom inte alltid lika trovärdigt. Att se filmen "7 miljonärer" gav ganska mycket av den känslan. Den här filmen har nämligen genren thriller/komedi vilket ofta blir ganska larvigt. Helt klart finns det endel roliga scener, men det känns lite konstigt att blanda actionscener ala USA med svensk parodifilm. :/

Här kommer handlingen:
Bröllopsförberedelserna är i full gång på Himlabackens herrgård i det soliga och högsommarfagra landskapet. Måns, stormrik arvtagare till herrgården, ska gifta sig med den minst lika rika Judith som även är ägare till ett av Europas största hotellimperium. En blandning av iver och nervös förväntan sprider sig bland inbjudna och oanmälda gäster när brudparet äntligen ska slå sina påsar och plånböcker ihop. Men molnen tornar upp sig. Är alla verkligen vad de utger sig för att vara...?



Jag ger filmen 2+ Det blir tyvärr inte mer än så.


Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

hej gumman. Nej jag är inte med där. Vad är det? Kram

2010-06-09 @ 19:37:18
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0