Signs

Under en sådan härlång bussresa MÅSTE man bara ha film. Tack vare Mats stora filmintresse har jag kunnat låna med mig flera filmer. En av filmerna "Sjätte sinnet" började jag titta på, men bara efter några minuter kom jag på att jag redan hade sett den, så jag sattepå filmen "Signs" istället. 

Signs är en rysarthriller. Graham Hess (Gibson) är en präst med bristande tro efter det att hans fru mist livet på ett brutalt sätt. Han lever ett stilla lantligt liv med sin familj. Den beståf förutom Graham av hans bror Merrill (Joaquin Phoenix) och Grahams två barn. Plötsligt upptäcker de stora cirklar på sin åker. Cirklarna som dyker upp på flera platser runt om i världen. Kanske är det inte excentriska personer som ligger bakom tecknen.

Jag ger den här filmen är 3-.
Jag gillar inte riktigt det overkliga med utomjordingar, samt slutet som var extramt mycket USA. I mitten av filmen gick det lite trögt. Men annars gillar jag filmen. Inte så mycket skräck men ett budskap heltklart! Rekommenderar den för er som missat den.



Kommentarer
Postat av: C

men alltid bäst är utomjordingar som har rymdskepp men kommer inte förbi en vanlig dörr.^^

2010-01-25 @ 22:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0