Pestoplättar

Ikväll när jag kommer hem från träningen ska jag testa att tillaga en ny måltid som ska gå att tillaga på 15 min. 15 min (!)(!) Funnkar det kommer jag vara överlycklig med tanke på att vi både har fys och videoanalys efter kvällens träning.

Hur som helst behöver man följande till 4 portioner:
8 ägg
2dl grädde
2dl vetemjöl
2msk pesto
200gram fetaost
1/2 rödlök
2msk flytande honung
salt och peppar

Tillagas:
1. Skiva lök och fetaost.
2. Knäck ägg i en bunke. Vispa ner mjöl. Häll på lite grädde i taget. Blanda i pesto och salt och peppar.
3. Pensta en stekpanna med olja och stek. Servera med fetaost och rödlök. Ringla över honung.
 
Pestoplättar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0