Mörbultad

Ibland är man bara så trött i kropp och huvud efter en match. Precis så känner jag mig efter Eslövmatchen. Samtidigt hade jag varit besviken om jag inte känt mig så eftersom det endå tyder på att man gett allt. Kvällens träning var ganska lugn, bortsett från en övning. Jag har döpt övningen till "gräv din egen grav"-övningen. Man är totalt 6 spelare på en ganska liten area. Tre på varje lag. Sedan har man en boll. Runt omkring arean står sex andra spelare. Sedan gäller det att inom laget hålla i bollen. Det blir alltså ett man-man-spel. Man kan sedan spela "väggen" samt passa inom laget. Det jobbiga med denna övning är man konstant har en annan spelare på sig, som en igel. Man måste alltså göra sig fri hela tiden. Phu phu phu. Hur som helst var träningen klar 18.30, och eftersom jag och AC hade kört hoppkoordination/bål innan träningen blev det tidigt hemgång :)





Visst är det härligt med seger. Men man kan inte njuta av en seger för länge. Redan nu är fokus på nästa match. På onsdag har vi dessutom videoanalys som tvillingarna Hawia ska hålla i.

Nu tar jag kväll!
Lite kommentarer är alltid kul ;)


Kommentarer
Postat av: AC

En kommentar från din trogne läsare :)

2010-01-18 @ 21:57:05
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0