Gårdagen

Jag hatar att vara sjuk. Jag hatar ännu mer att inte vara jättejättesjuk (sådär så man ligger i feber och spyr). Överdriver vilket jag hoppas att ni förstår. Vem vill ligga och vara så sjuk (?) Det jag menar är att det är tufft att ha ont i halsen och vara förkyld eftersom man känner sig så pass pigg att man kan gå till jobbet, men inte så pigg så man kan gå till träningen. Får så fruktansvärt dåligt samvete av att inte träna, vilket kanske låter knäppt för endel. Samvetet blir inte bättre om jag inte tränar idag men försöker köra matchen imorgon. Blä.

Hur som helst testade jag och Mats en ny tesort från Tefrossa igår kväll. Båda kände att halsarna behövde mjukas upp. Eftersom vi drack te ganska sent valde vi det röda teet som inte innehåller koffein.
Vi testade smaken CHAI.
Rooibos med indisk touch. Smaksatt med kanel, kardemumma, kryddnejlika, ingefära och grädde. En litet mjukare variant av det klassiska Chai-teet.

Mitt omdöme:
Doft 5 av 5
Smak 4 av 5
Ett riktigt härligt te som doftar otroligt. Kanelen och kardemumman sprider sig verkligen i rummet. Med mjölk till blir det väldigt mjukt och smakrikt. Mmmm. Rekommenderas vamt.


Mats omdöme:
Doft 5 av 5
Smak 4 av 5
Doften är ljuvlig. Fylligt och väldigt gott te som går alldeles utmärkt att dricka på kvällen.

Jag måste nästan säga att det här är det godaste teet hittills. Tefrossa ha rotroligt många teer så det är svårt att ha favoriter, men det här var verkligen ett te som föll mig i smaken. Mmm..!!



Kika in på tefrossa du med. In och handla. Lyx att få hem en massa underbara teer i brevlådan ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du får en nice dag trots kylan! :) kramar

2010-02-23 @ 11:07:22
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: AnnaCarin

Beskrev Mats att teet var ljuvligt...hihi

2010-02-23 @ 21:17:08
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0