"Barnvakt"

Igår efter jobbet åkte jag raka spåret hem,  hämtade en gardin som skulle sys upp samt ingredienser till årets julgodis "Rockyroad" :) Sedan knatade jag upp till mamma och pappa där jag och Mats skulle hålla till på kvällen och "vakta" Ebba och Gonzo. Ebba blev jätteglad när jag kom men började sedan gny som om hon inte var helt nöjd med att mamma inte kom :/ :O :p

Eftersom Sveriges damer spelade match 17.45 gjorde jag en snabb rush där jag hann med att både sy upp gardinerna med mammas symaskin samt mojjsa ihop julgodiset. Sedan bänkade jag och Gonzo oss framför TV´n för att se Sverige vinna :) Härligt. Till mitten av andra halvlek kom Mats hem och efter matchen tog vi en promenad med Ebba :) Det är riktigt skönt att gå på vinterpromenad. Känns som att man sällan tar sig tid bara.



20.00 såg jag på "Bonde söker fru" för första gången den här säsongen :p Så är det när man alltid har träningar på kvällen. Men jag tror jag överlever framöver *haha*

Kvällens sista timme spenderades med att nästan se klart filmen "What´s a beautiful life". 15min återstår och det ska bli riktigt trevligt att se klart den filmen. Jag och Mats har kommit överens om att försöka se lite julfilmer nu i december :) Nästa film på tur är nog "White Christmas" :D

Torsdag idag. Jobb och bio! Here we go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0