0-100

Efter att ha haft en vilovecka (bortsett från två pass) har det verkligen varit full fart framåt. Vet inte om det är en tung vecka nu men det verkar inte annat. Både i måndag och tisdags har vi kört gummislangar i slutet av träningen. (Cykelslang runt magen och kompis som bromsar med denna bakom, sedan är det bara att springa). Igår körde vi 40m 8 set per person. Det var ritkigt tufft. Snurrade i huvudet efteråt :/

Handbollsmässigt kör vi också på med kamp och flås. Spinger 99% av träningen. Både måndag och tisdag har det varit mycket matcher 3 mot 3, 5 mot 5 osv. Men jag gillar det. Det enda vi verkligen måste bli bättre på är att ha tålamod i det spelet, trots att vi är färre spelare.

Ikväll är det på´t igen. Antagligen blir dagens träning lite lugnare eftersom vi ska fokusera endel på anfallsspelet. Istället antar jag att det blir mer nötning :) Vi får se helt enkelt. Efteråt väntar hoppträning med Marius *gilla* Jag hoppas verkligen det är ett pass där man får känna sig explosiv. Den känslan har jag längtat efter länge. Både i måndags och tisdags har jag kört styrka innan eller efter handbollen och då har jag bara fokuserat på explosivitet.

Annars var det riktigt synd a tt Sverige inte lyckades vinna mot Frankrike. Nu är det en måste-match ikväll (som jag missar pga träning. Skräll?) mot Ungern och frågan är om man klarar pressen? Spännande.

Ha det gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0