Taxinge slott

Efter att ha varit på Bosön och gymmat var det dags att åka till Taxinge slott. Där var vi hela 19 personer som träffades för att fika på kakslottet :) Så mycket tårtor, bullar och kakor har jag sällan skådat. Riktigt svårt att välja ska jag säga. Men det blev en bulle och en marsipantårta - 2 säkra kort, vilket kanske var lite trist. Men Mats tog många olika sorter, så vi bytte lite sins emellan. Smask!

Tur med vädret hade vi också, även om det tyvärr inte var klarblå himmel.


Vilken skulle du vilja hugga in på?



Det var riktigt mysigt att strosa omkring i parken. Vi var även inne i Slottskammaren där de sålde en massa fina saker. Men oj vad de passar på att ta betalt bara för att de säljs där det säljs. I själva Slottskammaren blev det inget köpt, men däremot köpte vi en flaska havtornssaft i butiken i närheten. Det ska vi smaka på ikväll. Mats gillar det, men jag vet inte riktigt. Har bara smakat havtornsmarmelad, och det smakade sådär :/


Jo det regnade faktiskt lite och då åkte mitt diskreta paraply upp :)


Mats i den läskiga labyrinten. Fint!

Det blev några timmar vid Taxinge Slott. Riktigt trevligt blev det iallafall!!!


Kommentarer
Postat av: AC

Vi fick inte vara med på bild :( :)

2010-08-01 @ 20:39:48
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0