Freitag - wonderbar!

Så var äntligen fredagen här. Sitter och har lunch just nu. Har varit på mitt vanliga arbete på förmiddagen men befinner mig nu på ett annat boende. Som jag förklarat tidigare vikarierar jag för en annan sjukgymnast medan hon har semester. Vi har gått in för varandra med andra ord. Idag är det sista gången vilket känns väldigt skönt. Det är alltid skönare att slippa flänga runt på olika boenden. Skulle ex aldrig klara av att vara på två olika ställen på en dag. Som tur var har vi fått taxikvitton så att vi kan åka mellan. Känns lite lyxigt men framförallt praktiskt. Hade aldrig fungerat att åka kommunalt då det skulle förloras alldeles för mycket tid.

Efter jobbet tänker jag möta upp min Mats ♥. Vi tänkte handla till kräftskivan på lördag. Värdparet bjuder på bröd,paj, efterrätt, medan alla tar med sig egna kräftor och dricka. Jag och Mats tänkte vara lite lata och köpa färdigskalade kräftor, alltså kräftstjärtar,men även ett paket kräftor. Det var jag som propsade på att vi faktiskt måste ha kräftor och inte bara stjärtar. Det hör faktiskt till att man ska sitta och slurpa :) Det är ju lite mysigt att sitta där och plocka! Hur som helst verkar det vara väldigt förberett och proffsigt. Lekar och grejer, sådant som ska finnas med på en kräftskiva!

Gud vad underbart det ska bli med helg!

Älskar helger, tralla tralla la la la....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0