Efter träning kommer slapphet

Snart ska jag bege mig till Lidingö för att köra dubbla fyspass. Min kropp skriker efter vila, men man ska antagligen utstå sådan här smärta i början av säsongen. :) Åja, det går över och hårt träning ger resultat. Efter kvällens pass ska jag iallafall lägga mig och pilla naveln resten av kvällen. Jag ska göra så lite som möjligt och försöka få Mats att massera mina stenhårda vader :)

När man jobbar med äldre 85+ och själv vaknar upp med en sådan här träningsvärk kommer man till insikt med hur sina russin känner när man knackar på en förmiddag och frågar "vill du vara med på bollträning idag?". Man får liksom mer förståelse. Deras 85-åriga kroppar att stretat ett helt liv, och själv är jag bara 25år och har redan så ont. :/ Hur ska detta sluta?

Men fy vad jag klagar. Jag har valt det här själv och ska man orka en hel säsong är det så här det måste träna. Hårt, intensivt och smärtsamt. Det är ganska tufft att spela på elitnivå :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0