Svettigt på Bosön

Redan vid 14-tiden stack jag från jobbet för att hinna till Bosön innan 16. Jag skulle nämligen vara uppvärmd och klar till 16. Man känner alltid sig inspirerad när man går till sjukgymnasten Britta. Hon får verkligen ut max av varje patient och motiverar till max.

Dagens pass tog i vanlig ordning 90 min. Jag fick köra ren styrka och stabilitet för benet. Bland annat skridskohopp, stående knäböj på halvmåneformad balansboll, knäböj med och utan vippbräda, hopprep,tåhävningar, höftlyft med benpress, vanlig benpress, upp och ner på stepbräda, långsam/med balans löpning, knäextentioner med 5kg m.m.m. Det var riktigt skönt att köra! Jag var totalt slut i båda benen. Det komiska är att jag nästan är mer trött i höger ben eftersom det kopplar mest just nu. Mitt skadade vänster ben är inte riktigt med till 100% än.

Sist körde vi elektrisk stimulering på mitt vänsterben samtidigt som jag körde statisk sittande i 90 grader med boll mot vägg. Shiiit vad jobbigt det var. Men vilken underbar känsla att få köra sig riktigt slut. Yes,yes,yes! 

Vi har kommit överens om att jag ska köra fler pass på Bosön. Där har jag det jag behöver, vilket inte finns i Nacka Bollhall. Min rehabilitering kommer gå betydligt fortare om jag kan köra på Bosön. Så på fredag ska jag dit direkt efter jobbet och köra själv. *tagga* 

Lite tråkigare när jag hörde att jag inte skulle kunna springa ordentligt förrän om några veckor. Några veckor är väääldigt långt. Men samtidigt måste jag tänka positivt. Jag ska bli helt bra och köra rehabiliteringen i rätt takt. Varför ska jag stressa fram något? Britta kan sin sak och jag har fullt förtroende såklart :)


(innan skadan) 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Vad är det för typ av skada du har råkat ut för?

Hoppas du är tillbaka snart! Har alltid imponerats av dig och din syster på handbollsplanen! =)

2010-04-14 @ 19:41:29
URL: http://sarasvardagsblogg.blogg.se/
Postat av: ulrika

Nej jag gör ju inte allt själv. Ola drar el,rör och större träbyggnationer. Eller vi hjälps åt med detta, eller rättare sagt - Jag assisterar:)Golvet i badrummet och rappningen av murstocken i köket lejde jag bort till vänner. Du imponeras av mitt jobb och jag imponers av all din träning. Kan till och med känna ett lätt drag av avund --jag å skulle vilja va sportig som tusan och jaga slut på kroppen i skogen, och fan inte med betongen i käkllaren ;)

2010-04-14 @ 23:21:58
URL: http://bokstaverat.blogspot.com
Postat av: Caroline Malmqvist

De var inge roligt att höra att de skall dröja några veckor till innan du får ut och springa, men som du själv skrev nu så ska du bli helt bra och köra rehabiliteringen i rätt takt. Varför stressa fram något, och riskera att de tar längre tid.

2010-04-15 @ 08:53:20
URL: http://familjeniostervala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0