Några saker

Så har jag lite uppdatering från gårdagen att berätta:

1. Totte har varit hos oss måndag-onsdag men ska åter igen ut på äventyr. Antagligen bär det av mot Dalarna :) Igår efter träningen gav vi Totte en liten present, nämligen en Skuru t-shirt med allas autografer på :) I Tottes bok skrev vi även att "vi gärna kan ha Totte som maskot när hans uppdrag är avklarat". Men jag tror faktiskt inte de kommer vara intresserade av att låta honom komma till oss.



2. Gårdagens Mariusfys kommer jag drömma mardrömmar om. Shit pommesfrites. Whatever. Det var verkligen mördarfys igår och jag har ont överallt. Inte nog med att jag, på handbollsträningen, fick en armbåge bakom örat, ett slag i ansiktet och ett lätt stukat finger....fysen gjorde även sitt ska sägas. Aj. Men det ska väl kännas att man gjort något (?) Vi började med att köra parövningar ala kampövningar sedan gick vi upp i Birkahallen och körde cirkelbana (8stationer, 2,5 min/stn, 2 varv). Stationerna var svinga sig över bom, armhävningar på bänk, trampa höga knän på tjockmatta, brottning, saxhopp, plankan, 90grader mot vägg. Fyyyy f-----n vad jobbigt. Men vi klappade oss på axeln ordentligt efteråt - bra bra bra!

3. Jag har fortsatt fundera över vilken jingel jag ska ha vid mål. "Hon e grejen, värsta grymma tjejen", "Vem kan stoppa mig, när jag bara rullar fram", "Du kan lita på mig", "Oops I did it again", "I´m simple the best"..... Det finns en massa olika jinglar. Svårt svårt svårt. Vill inte ha någon kaxig låt. Fundera på Fontas låt "Vem kan stoppa mig, när jag bara rullar fram". Sådär lagom kaxig och rolig :)

Det var 3 viktiga (NOT) punkter.

Har du tävlat i min bloggtävling än då? INTE? Illa, gå in här och gör det då.


Kommentarer
Postat av: AC

Jag velar mellan du kan lita på mig men även oppps i did it again nu när du skrev den. Kom du på den själv nu? Kanske ngn annan som e spekulant på den??

2009-10-08 @ 10:43:35
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Jajemen, min morhuvade papegoja Tjabo, 2.5 år.. Jag skriver ganska ofta om hans bravader.. :) Vitbuksgojorna är ju riktigt söta! Hur stora är de? Har nog aldrig sett en sån på riktigt.. Hur gammal?

2009-10-08 @ 10:51:50
URL: http://metrobloggen.se/lisahansson
Postat av: Lisa

Haha! trotsåldern ja, sanslöst! Men Tjabo har sina perioder bara.. Han börjar lugna ner sig nu.. värst var han när han blev könsmogen..

Nej, han pratar inte än, men han försöker han med, med "hejdå" och "Hur är det då?!" innan jag skaffade gojan kändes det som en viktig grej att de skulle kunna prata, men nu är det inte så viktigt längre.. Han kan så mycket annat.. :)

Vart i Sverige bor ni då?

2009-10-08 @ 12:03:11
URL: http://metrobloggen.se/lisahansson
Postat av: Lisa

AAh.. Brukar du åka på papegojträffarna på Fjärilshuset? Vart som sugen på att åka dit nästa gång efter att jag tittat på Haningegojor.se.. Vi bor mitt emellan Gävle och Falun..

2009-10-08 @ 13:23:12
URL: http://metrobloggen.se/lisahansson
Postat av: Lisa

Vad tråkigt.. Min Tjabo har knappt träffat andra djur.. vi var upp och hälsade på uppfödaren förra sommaren, och då var han otroligt glad.. skitmysig.. Sen tog jag hand om en bortflygen fågel i somras, också en morhuvad.. och Tjabo vart jättenyfiken.. men sen vet jag inte hur han skulle reagera om han träffade en stor fågel.. eller mindre för den delen.. :)

2009-10-08 @ 15:37:23
URL: http://metrobloggen.se/lisahansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0