Norrtälje

Idag bär det av till stadens stank och stör. Vi ska göra Norrtälje, vilket i och försig kommer gå ganska fort. Norrtälje är ingen stor stad men har faktiskt blivit större sedan de större kedjorna Åhléns, Kappahl och Lindex kom dit. Det finns egentligen bara en stor shoppinggata som vi brukar gå på. Sedan måste man förstås kika in på djuraffären också och köpa något till sötnosarna :)

Idag har AC sitt sista handbollspass på Bosön. Direkt efteråt får hon skjuts till Tekniska Högskolan och åker sedan buss till Norrtälje där vi plockar upp henne. Hennes vecka kan ni läsa om här.

Mina ögon mår bara bättre och bättre. Det röda blir mer och mer rosa, vilket också innebär att det ser ut som att ögat är mer rött. Men det försvinner undan för undan. Huvudsaken är att det inte känns.


Dagens öga - oförändrat från igår (?)

Det värsta är att andra ser mina ögon. De som inte vet att jag gjort en laseroperation tror väl att jag fått två knytnävar i ögat :) haha. Men de får tro hur mycket de vill.

Igår läste jag om de olika operationerna på nätet. Jag gjort inLasik för 35 000:- vilket egentligen är väldigt mycket pengar. Men det var den operationen läkaren sa att jag skulle göra eftersom jag var så närsynt. Sedan finns det en laseroperation som heter Lasik/Elsa som är mycket billigare men också mycket mer smärtsam. Den kostar runt 22-25 000kr, men man kan ha ont i ögonen samt vara mycket ljuskänslig flera dagar efter operationen. Jag gick faktiskt till jobbet dagen efter min operation och det kändes enormt skönt! För mig var det värt varenda krona och jag skulle kunna göra om operationen. Det var inte det minsta obehagligt.

Vill passa på att rekommendera Novius ögonklinik. Proffsiga och trevliga rakt igenom. Man har samma läkare hela tiden och det är ingen väntetid. Man kan ringa direkt till läkarens mobiltelefon dygnet efter operationen ifall det skulle vara något akut. Det kändes helt klart tryggt att operera sig där.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej Emma kul att det blir bättre med dina ögon för varje dag som går , Hoppas att du får en trevlig helg på landet o i Norrtälje .

2009-05-22 @ 13:22:45
Postat av: Sandra

Jag var oxå i lilla Norrtälje i Fredags och shoppade ;)

2009-05-27 @ 14:50:30
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0