2 veckor sedan

Idag är det två veckor sedan jag opererade mina ögon med inLasik på Novius Ögonklinik på Östermalm. (läs om operationen här) Jag är hur nöjd som helst. Båda ögonen är fortfarande röda, men det försvinner mer och mer. Läkaren sa att det var individuellt hur röd man blev. Men det känns som en bagatell med tanke på att jag fått syn :) Jag ser dessutom bättre än vad jag gjorde med glasögon eller linser.

Ögondropparnas antal per dag börjar också klinga av. I dagarna ska jag droppa i 2 kortisondroppar och 4 smörjande ögondroppar per dag att jämföra med 5 kortisondroppar, 4 antibiotikadroppar oh 4 smörjande ögondroppar som det var från dag 1. Skönt när jag slipper några alls.

Har du funderat på att operera ögonen? Det är bara att ställa frågor om operationen som du undrar.



Idag är det tisdag och jag vaknade med ögonen i kors. Antar att det dubbla passet satte sina spår. Handboll är en kontaktsport (jo tack) och det märker man dagen efter. Speciellt när man inte spelat handboll på 4 veckor *ahha*

Idag tar flera skolor studenter. Trist att vädret inte kunde hålla bättre klass. Igår 30 grader idag kyligt och grått och regn att vänta? Nä, man tar studenten en gång och då får det gärna vara lite sol...

Ikväll väntar handboll och sedan blir det lpning efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0