Nedräkning

4 1/2 h kvar innan det blir helg. Längtar verkligen till att få ledighet. Jag har kommit överens med mig själv att jag ska göra så lite som möjligt den här helgen - ta igen mig helt enkelt. Var länge sedan jag var så slut i kroppen. Men i morse var jag betydligt piggare än igår. Skönt!

Gjord världens godaste tomatsoppa igår. Världens simplaste också ska ni veta.



1. Hacka en gul lök och fräs den tills den blir mjuk och glansig.
2. Ha i 1 1/2 msk vetemjöl - vispa runt.
3. Höll i 6 dl vatten, 1000g passerade tomater och 1 biljongtärning.
4. Låt koka upp och puttra 5-10 minuter.
5. Ha i en burk creme fraiche i slutet och få soppan varm.

Super gott! Enkelt! You name it.

Dessutom stekte jag faktiskt köttfärs i kryddor som jag hade i soppan. Ett bröd till soppan är också gott. Hade kännts lite "nu-ska-vi-banta" om det bara hade blivit soppa.

Har ni ätit några semlor än?

Kommentarer
Postat av: Anna

är du med i mitt lilla healthproject? ^^ <3

2009-01-27 @ 10:45:45
URL: http://wargaflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0