Ericsson Globe

Godmorgon - idag ska jag inte vara så grinig över att det är måndag. Idag vaknade jag nämligen pigg. Vad mer kan man begära? Filmkvällen med L oh AC var trevlig. Vi mumsade och tittade på filmen "Dumpad". Speciell film kan tilläggas *moaah* Hann dessutom se lite av handbollfinalen (VM herrar) där Frankrike gick vinnande. Grattis. Tycker det  hade varit roligare om Kroatien vann. Tänk vilken uppståndelse det hade blivit. VM hölls ju i Kroatien.

Läste i morgontidningen att Globen äntligen fått sitt namn. Ericsson Globe. Fyndigt va? Nästan så att jag hade kunnat komma på det själv. Nästan. Tycker förslaget Champinjon hade varit lite roligare. Varför ska allt vara så strikt?



Golfbollen kanske också hade funkat? Jag tycker alla arenor tar sponsorernas namn för att ha råd. Hur kul är det egentligen? Titta bara på damhandbollen i Sverige (elitserien).
Bombardier Arena - Västerås handboll
FofSparbankarena - Lugi
Hörde dessutom att alla elitseriematcher from 2010 bara får spelas i en hall som har läktare på båda sidorna. Kan det stämma? Det kanske inte är så konstigt att alla bygger hallar som egentligen inte kan bekostas själva (?), vilket medför att sponsorer går in och betalar ifall arenan får deras namn.
Vad ska hända med "lilla" Nacka Bollhall?

Scan bollhall? Nja inte direkt va?
ByggOle bollhall? Krångligt..

Ja,ja..den som lever får se..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0