Det okända-kväll

"Det okända" är verkligen läskigt. Hur  kan mediet veta allt? Jag är så fundersam. AC är hos mig och jag har lagat en väldigt god middag. Jag hittade receptet på Arlas hemsida.


Man behöver:
- Chorizo
- Köttfärs
- Rödlök
- Keldas tomat sås
- Bönor

Väldigt simpel rätt. Stek lök, korv och köttfärs i en stor stekpanna. När det tagit färg är det bara att hälla i keldas tomatsås och bönorna. Låt det koka upp och servera det sedan till tortillachips med chilismak.



Det är lite kul att testa nya recept. Det här är absolut något jag kommer skriva ner i min receptbok. Chipsen gjorde verkligen sitt. Ris och pasta kan vara ganska tråkigt i det långa loppet.

För övrigt gick träningen ok. Matchförberedande och ganska lugn träning. Det var ingen fys idag så vi kom hem i bra tid. För en gångs skull gick kommunala trafiken utan problem. Man blir alltid lika glad. Nu sitter vi och dricker te med kardemumma skorpor. Mysigt.

Snart dags för Efterlyst.

Kommentarer
Postat av: Addis

Kul att du tittade förbi i vår blogg! :) Du har en lott i tävlingen!



Mvh

/Addis

Postat av: Helena

Mmm verkar jättegott. Just nu har jag verkligen idétorka när det gäller mat. Tackar för utmaningen också. Har inte hunnit med den ännu...



Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Helena

2009-02-25 @ 21:58:24
URL: http://www.klarafardiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0