Filmkvällen (torsdag)

Gårdagens kväll var bra!!! Bra film, bra sällskap och väldigt god mat. Det blev M-hamburgare med svampstuvning. Hur gott som helst. Kommer garanterat att göras om i mitt kök :) Mums. Och jag kom fram till att det inte var så svårt att stuva svamp (någon som trodde det?).


Filmkväll var det  - och film blev det.
Efter endel velande blev det filmen "The boat that rocked". En komedi och sådär lagom flummig ;)



Handlingen cirkulerar kring den unge Carl under 1960-talets England. Det är en tid av illegala piratradiostationer som uppkommit på grund av att BBC endast spelar popmusik 45 minuter om dagen. Carl hamnar på en av dessa illegala piratradios, som är en båt som ligger och sänder från Nordsjön.

Filmen handlar om en grupp tuffa DJ:s som sänder dag och natt från båten till Storbritanniens befolkning. Till landets premiärministers och flera ministrar stora missnöje, vilket leder till ett hemligt krig mellan dessa parter.

Jag kan nog säga att jag skulle  r e k o m m m  e n d e r a  denna film :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0