Chokladmuffin - kladdiga

Jag har bakat de underbaraste muffins som finns. Kladdiga chokladmuffins.


Endel ingredienser behövs:

2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g margarin eller smör
20 rutor mörk blockchoklad


Smält fettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker vitt och poröst. Tillsätt fettet och mjölet blandat med kakao, salt och vaniljsocker. Häll upp i formar och grädda i 200°C 10-15 min i mitten av ugnen. När de är gräddade, lägg en ruta blockchoklad på varje muffins och låt smälta.



Här står de små härligheterna i ugnen.


Fina muffins va?


Lite mörk blockchoklad på toppen. Lägg på chokladen precis då du tagit ut muffinsarna ur ugnen så smälter chokladen perfekt :) Kan inte bli bättre tror jag!

Nu ska jag ta med mig fyra muffins till mamma och pappa, resten ska frysas in till då jag får besök av M och A-S den 18:e oktober. Vad trevligt det ska bli =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0