Skador pga. onda backen?

Måste bara avsluta kvällen genom att berätta om det som hände efter träningen. Bodan, Ac och jag hade ganska bråttom till bussen...därför småsprang vi. Bodan hade dock fått ett sms av Gippe där det stod att vi skulle vara försiktiga i Onda backen (Den väääldigt tuffa backen upp till hallen) eftersom det var väldigt halt där.

Vi hade bråttom men tog det lite lugnare på vägen mot backen.

Tyvärr spelade det inte så stor roll hur lugnt vi tog det. AC och Bodan var framför mig....så man kan säga att jag var ganska ensam då jag tre gånger i rad ramlade på rumpan. Som tur var hade jag min väska som dämpade fallet en aning :) Tur att datorn inte gick sönder :)

Mitt i onda backen sa AC: - Vi kan ju sitta på huk nerför backen.
Jag vet, det gick inte någe bra och AC gjorde en vurpa. Bodan lyckades faktiskt stå på benen.

Väl nere ringde AC upp Fredrik (Ass.tränare) som hade ringt både henne och Bodan.
Vad han ville?
Jo han ville varna oss för den hala backen. Både han och T hade druttat i backen flera gånger.

Som tur var kom alla helskinnade från Onda backen

Alltså inga rubriker i NVP:

"7 av 16 spelare skadade efter träning pga. halkan"

Det var nog dagens berättelse..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0