Pepparkakor och ädelost

Kvällen passerar i lugnan ro. Var ute med Ebba då det snöade. Mysigt tycker jag. Ebba gjorde det hon skulle och var nöjd efteråt. TV´n är verkligen en sann vän :) Har aldrig tid att ligga och slöa framför TV´n annars...så den här veckan har verkligen varit ta-det-lugnt-framför-TV´n-tid.

Efter jobbet smet jag in på ICA och köpte med mig lite gott till kaffet.


Det bästa och godaste fikabrödet den här tiden på året är utan tvekan:

PEPPARKAKOR OCH ÄDELOST

Egentligen förstår jag inte hur dessa smaker kan gå ihop. Låter helt bisarrt att man ska äta pepparkakor med ädelost. Men det är ju bara så farligt gott *mums*



Vad äter du helst till fikat den här tiden (?)


 

Kommentarer
Postat av: Anna-Carins hektiska liv

jag vill oxå ha =(

2008-11-19 @ 21:32:05
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Hans Blücher

Morning .. och tack för Din trevliga rader ... önskar att alla djur fick uppleva och vara hos ägare som Du ..... rörande bloggandet ... Rom byggdes inte på en dag och den första byggstenen måste alltid läggas på plats. Förresten det finns inga s k dumma frågor däremot en del snorkiga människor med med dumma svar ...



Som Du vet är jag bara "gästbloggare" nu när Marita är i slutspurten av expansionsfasen ... vilket har varit himla kul.... bloggandet alltså..



Marita är mycket glad och uppskattar all den inspiration kontakter, tips feedback hon fått genom bloggandet ...från sin egen såväl som andras. Hennes blogg är som jag förstår det ett äkta och engagerat uttryck för det hon brinner för - Den Lantligt romantiska inredningen i vit stil, och livet i sin helhet ... vilket verkar något som också delas och fångar många andras bloggintresse.



Du har själv enligt min mening en blogg som har alla förutsättningar 1/engagemang 2/ tilltalande personlig stil

Tips - Besök bloggar som Du verkligen gillar och tilltalas av. Lägg en påläst, närvarande och personlig kommentar. Men var försiktig ... tänk på att t ex 50 kommentarer på Din blogg bör återgäldas och bör vara i samma personliga stil samt närvarande.



Vad jag vet har Marita inte ngn särskild reklam utan som jag förstår är det djungeltrumman och som jag uppfattar det är hon noga med att ta väl hand om sin besökare på ett personligt sätt.



Minns att t ex http://inredningsgalen.blogspot.com/ som är kund hos Marita emellanåt haft uppåt 100 kommentarer på sin blogg berättade för mig ... Den verkliga konsten är inte att få nya läsare/kommentarer utan att kunna behålla sin läsare ..



allt det bästa/ "gästbloggare" Hans

2008-11-20 @ 06:56:43
URL: http://marita-amouseinahouse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0