Mycket korkade människor finns det....

Ibland kan jag bara känna att luften går ur mig! Ibland kan jag bara känna hur tungt jag suckar åt endel på jobbet. Man undrar liksom hur mycket logiskt tänkande det finns.
Om en person som är över 80 år inte har kunnat stå och belasta benen för två år sedan pga. svaghet....hur i h-lvete ska då denna person kunna stå och belasta benen 2 år senare efter att ha tagits med taklift och suttit i rullstol hela dagarna? Man borde veta bätre än att tro att denna personen ska kunna ställa sig upp och stå stadigt.
Fakta: Efter 3 dagar utan att ha belastat benen har man förlorat mycket muskler!
Att det för 2 år sedan gjordes ett försök att ta upp denna person med gåbord...och att det misslyckades och personalen som tog upp denne skadade ryggen....det verkar man inte kunna dra slutsatser av. Ibland undrar jag om hjärnkontoret är med!! *ggrrr*
Vill man skada sig? Vill man skada den boende? Vill man skrämma livet ur den boende?
Okej om den boende kunde tala fö sig, att man kunde föra en kommunikation, men så är int fallet.
Logiskt tänkaden....att kunna tänka ut konsekvenser...det verkar inte finnas!!!!

Någon med andra åsikter??

image192

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med någon som kör med ihopskrivning istället för särskrivning - "endel"
:-)

Annars håller jag med dig!

2008-03-12 @ 13:08:13
URL: http://luddelundell.blogg
Postat av: meeg

jobbar också inom vården. och det inträffar ofta situationer där man funderar om den övriga personalen är helt inkompetent men oftast försöker dom göra det lätt för sig och undvika att använda ´hjälpmedel och sådant för att "tjäna tid". vars nu dom har bråttom.

2008-03-13 @ 10:21:47
URL: http://malingrundell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0