Hard day work - våfflor?

Back to reality. Nu var det slut på påskledigheten, och jag ska erkänna att jag är lite avundsjuk på elever som har påskledigt denna vecka också. Jag tror inte man fattade hur bra man hade det då man pluggade. Det är faktiskt riktigt tufft att jobba 7.30-16.00 5 dagar i veckan! Sedan är det ju i och försig kanske inte så kul att leva utan pengar....men iallafall. När man jobbar 100% trillar det faktiskt in endel, och det är ju inte helt fel.

I morse var det riktigt ljust då jag vaknade. Skönt!! Vaknade faktiskt till och med innan mamma väckte mig. Men så är det ju faktiskt så att vi går mot ljusare tider, det är snö ute och klar blå himmel. Härligt.

Sitter nu på kontoret. Ska väl gå och ta en kopp kaffe snart för att väcka liv i hjärncellerna som varit i koma ett par dar nu ;) Nästa ledig tid är först i maj. Suckar lite djupt. Låångt kvar. Men bara att jobba på....

Ska du äta våfflor idag?

Kommentarer
Postat av: Emilie

jaa, så är det. man får bara hoppas att sommaren tittar fram i år. Det är underbart att vara ledig, tro mig jag vet! Förhoppningsvis några våfflor

2008-03-25 @ 10:34:26
URL: http://emilieljungqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0