Laddad för många steg.

Yes! Fick reda på att vi på vår arbetsplats ska delta (de som vill) i en tävling som Korpen fixar.
Man deltar i lag (måste vara 10 personer/lag) där alla deltagare får en stegräknare. Tävlingen pågår i 6 veckor med start den 29 april. Tävlingen går ut på att gå så mycket som möjligt och att rapportera det via internet.
Känner mig så laddad. För att hålla sig i form skaman gå 7000 steg per dag. Eftersom jag inte kan ha på mig den på handbollen läste jag att man för 30 min motion får 2700 steg. Så eftersom jag iaf tränar handboll 1h 30 min/dag blir det redan där 8100 steg. Sedan går jag alltid 1500m till jobbet. Bra dagar totalt 3000 meter =D
Sedan finns det fina priser..bla. resechek a´5000:-, finlandskryssning, mp3 spelare, pulsklocka....!!
Ska verkligen peppa mina arbetskamrater att motionera. Jipi!!!!!!!!

Gå in på www.korpen.se och anmäl ditt lag. Det kostar pengar att delta men gör gott för hälsan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0