Annorlunda dag idag...

Jag sitter hemma nu och klockan är 7.40. Egentligen brukar jag ha varit på jobbet för 20 minuter sedan. Men idag är inte som alla andra dagar. Jag ska nämligen vara på en dagverksamhet för dementa. Börjar inte förrän 9 vilket var extremt skönt. Lyx i vardagen med sovmorgon. Gick dock upp tidigare än jag behövde. 6.30 närmare bestämt. Men det var ändå skönt eftersom jag vanligtvis ALLTID går upp 5.30. 1h gör stor skillnad.

Nu sitter jag med en lite halvbråkig Gonzo. Han har bestämt sig för att bita lite i gardinern. Envis som en åsna. Men också kolosalt söt.

Idag slutar jag 15 eftersom dagverksamheten inte håller på längre. Och chefen sa att jag inte behövde kommit till jobbet efteråt. Så det blir lite fredagslyx. Nu ska jag snart ta bussen som går 8.03. Ser fram emot den här dagen.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0