150 miljoner

Läste i tidningen idag att någon skänk 150 miljobner kronor till Karolinska Institutet....så att de kan bygga en aula. Där ser man...blir glad då jag läser att stormrika människor gör något vettigt av sin förmögenhet.
Ibland kan jag tänka att "varför skänker inte dessa miljonärer mer pengar till välgörenhet" ? Men så tänker jag ett steg längre och då kan jag förstå. Jag tror många skänker utan att de berättar det öppet. För vad skulle hända då? Jo alla skulle böna och be på sina bara knän "Skänk pengar till oss" och det kan man ju gärna vara utan......

Hade jag flera miljoner skulle jag skänka pengar till:
Djurens Rätt
Organisationer som tar hand om skadade djur
Någon organisation som hälper människor......vet inte vilken bara

Men i första hand till djur efter som alla andr av sveriges befolkning i första hand tänker på människor.....det behövs sådana som tänker på djuren också..en av dem är jag =)


image97

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0