Aloe Vera

Jag kommer nog få riktigt gröna fingrar..tror jag! Det är nämligen så att jag har börjat "föda" upp växter från skott. Det började med en sådan där palm (vet ej vad den heter) och igår planeterade jag en AloeVeraväxt som jag fick av en arbetskamrat. Hon hade tidigare satt den i vatten, så rötter fanns. Nu står den här på mitt skrivbord!

Har googlat runt lite på nätet för att se efter så att jag vattnar rätt och ser till att den får bästa möjliga förutsättningar. Man ska vattna ganska mycket, men inte så ofta eftersom det är en växt som samlar vatten i sina blad. Man ser ganska fort om den behöver mycket vatten för då blir bladen solkiga. Så det är mina experiment - växtliv :)

Ska ta bild med min mobilkamera - och sedan kan jag sätta in bilderna då jag kommer hem!

Volaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0